Aktiviteter för dig som är medlem

Nu har vi planerat in höstens aktiviteter. Det blir 10 söndagar med olika innehåll, presenterade nedan. Du anmäler dig till aktiviteterna genom att fylla i formuläret.

8 september.
Plocka färgsvamp i Sörboskogen.
Plats: Sörbo 90, 781 91 Borlänge
Tid: från 12.00.
Vi samlas på Mösgården i Sörbo, klockan 12.00 och går igenom dagen, sedan åker vi ut i skogen. Ta med två korgar, en för matsvamp och en för färgsvamp. Det är inte lämpligt att blanda svampen. När vi kommer tillbaka gör vi i ordning svampen för torkning. Ta gärna med fika.

15 september.
Svamputflykt och mini-kurs INSTÄLLT PGA FÖR FÅ ANMÄLDA!
med Svampkonsulent Tanja Vainionpää.
Plats: Bergebo - Hemgatan 71, 784 73 Borlänge
Tid: 10.00 – ca 14.00.

22 september.

Naturfärgningstekniker

Plats: Sörbo 90, 781 91 Borlänge
Tid: från 11.00
Färga garn med svamp eller örter. Vi samlas på Mösgården i Sörbo, klockan 11.00 och hjälps åt att göra i ordning, tända elden och plocka fram allt som behövs. Hur länge vi håller på är svårt att veta. Ta med ullgarn, matsäck och oömma kläder.

29 september.
Medlemsmöte
Plats: Kvarterslokalen på Hushagen
Tid: 15.00
Vi berättar hur årets marknad har gått och vad vi planerar för 2025.

6 oktober - 10 november (6 träffar).
Sömnadscirkel.
Plats: Fornby Folkhögskola.
Tid: 12.00 – ca 16.00.
Sy din egen medeltidsklänning! Du tar med dig eget tyg och sytråd, mönster finns att låna av föreningen. Ta gärna med dig en matsäck, vi har en fikapaus runt 14. Det råder totalt jordnötsförbud på skolan. Vi tar av oss skor och ytterkläder, det kan därför vara lämpligt att ta med sig tofflor eller inneskor.

Har du några frågor kan du kontakta Margaretha: 070-574 45 73, eller Johanna: 073-065 02 05

Aktiviteterna arrangeras av Södra Dalarnas Medeltidsförening, i samarbete med ABF Borlänge - Nedansiljan

Föranmälan krävs till alla våra aktiviteter!
Det kostar ingenting att delta, men du måste vara medlem i föreningen. Medlemsavgiften är 100:- per år för hela familjen.

Personuppgifter behandlas och lagras enligt lagen om GDPR

Önskemål på aktiviteter? Maila styrelsen på sodradalarnasmedeltidsforening@gmail.com

Kopiera aktiviteterna från vår kalender till din egen!

Välj att visa kalendern i programform, klicka på aktiviteten du är intresserad av, och välj kopiera till min kalender>>